3 cechy skutecznego sprzedawcy 0
3 cechy skutecznego sprzedawcy

Sprzedaż to ciągły eksperyment. Nie każdy nadaje się do tego, aby skutecznie sprzedawać. Potrzebne są do tego pewne predyspozycje. Dlatego zadałem sobie pytanie - jakie są trzy główne cechy dobrego sprzedawcy? 

Odporność na odmowy

Z odmowami spotykam się na przykład przy okazji mailingu. W bazie mamy około 13 tysięcy odbiorców. Każdy mail, który wysłałam powoduje, że kilkadziesiąt osób decyduje, że nie chce, abym był w ich skrzynce mailowej. Nie przestaję jednak tego robić.

Kiedy nagrywaliśmy sondę uliczną, zapytaliśmy około 40 osób, jak zarobić duże pieniądze. Odpowiedzi udzieliła nam jedynie ¼ przechodniów. Reszta raczej kłamała, że bardzo się spieszy, ma coś ważnego do zrobienia. Nie zniechęciło to nas do stworzenia video i udało się!

Gdy klient mówi mi, że musi przemyśleć zakup, to odpowiadam mu: "dobra, to pomyślmy o tym razem!". A gdy komunikuje, że nie chce nic u mnie kupić, stwierdzam: "żaden problem, tylko podaj mi, proszę, prawdziwy powód, dla którego nie chcesz tego zrobić. Wiem, że nie zrobimy teraz dealu, ale na tym przykładzie mogę wyciągnąć wnioski, które przydadzą się przy kolejnych transakcjach".

Jedyną drogą, aby poradzić sobie z odmowami, jest zdobywanie dużej ilości doświadczeń, które nas uodparniają.

Szybkość działania

Jeżeli widzę, że jest zapotrzebowanie na dany produkt, szybko go sprzedaję. Robię sprzedaż tu i teraz. Nie czekam aż klient sam się do mnie odezwie. Wychodzę naprzeciw jego oczekiwaniom.

Ważny jest też błyskawiczny kanał komunikacji z klientem. Nie sztuką jest napisać maila z propozycją. Znacznie trudniej, szybciej, ale też bardziej efektywniej jest mi odnaleźć numer telefonu i po prostu zadzwonić. Albo zamiast wiadomości tekstowych, wysyłam klientowi wiadomość audio lub wideo. Dodatkowo będzie zaintrygowany, co jest w tych nagraniach. Oszczędzam przy tym mnóstwo czasu i łatwiej docieram do potencjalnych zainteresowanych.

Skupianie się na SPRZEDAŻY

Sprzedawcy często siedzą w biurze i tworzą oferty i prezentacje w PowerPoincie. W tym momencie prawdziwi sprzedawcy rozmawiają z klientem, myślą, co mogą zrobić dla niego, aby był bardziej zadowolony. Istotne jest to, aby w procesie sprzedaży zajmować się sprzedażą. To wcale nie jest takie oczywiste! Sporo osób woli po prostu siedzieć w biurze i zajmować się wszystkim, tylko nie realnym kontaktem z klientem.

 

O cechach skutecznego sprzedawcy mówię w tym video:

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl