Jak zrobiłem PROMOCJĘ na Walentynki? 0
Jak zrobiłem PROMOCJĘ na Walentynki?

W tym wpisie dowiecie się, w jaki sposób tworzę mailing, czyli wiadomość mailową wysyłaną do bazy naszych subskrybentów. W swojej bazie mamy 13 tysięcy subskrybentów, czyli 13 tysięcy unikalnych adresów mailowych, do których ten mailing wysyłamy. Jestem dość dumny z akcji, jaką zrobiliśmy na Święto Zakochanych. Dlaczego? Już wyjaśniam!

CZEGO NIE LUBIĘ W MAILACH PROMOCYJNYCH?

Najczęściej w mojej skrzynce pocztowej pojawiają się oferty typu „Kup taniej”, „Dzisiaj promocja”, „W Walentynki kup swojej ukochanej osobie”. Przed 14 lutego byłem bombardowany promocjami od jednej z poczt kwiatowych. Brzmiały one mniej więcej w taki sposób: „Dlaczego to u nas warto kupić kwiaty w tym wyjątkowym dniu?”. Rozumiem, że to dobry sezon na ich sprzedawanie, ale to NIE JEST dobry komunikat, bo nie mamy wtedy relacji z naszym subskrybentem.

Najważniejszą rzeczą mailingu nie jest samo wykonanie szablonu w HTML-u, który wysyłamy do Klienta na skrzynkę mailową, ale wymyślenie ciekawej metody na to, w jaki sposób dotrzeć do Klienta na wielu etapach. Co musi zadziać się w Twojej głowie, żebyś chciał otworzyć maila od Marcina Osmana?

JAK WYGLĄDAŁY PRZYGOTOWANIA?

Siadłem wygodnie w fotelu, wziąłem kartkę i długopis w rękę. Wypisałem sobie takie słowa kluczowe, wokół których moje myśli mają później krążyć. Były to słowa: Walentynki, miłość, razem, dawanie.

Grubą kreską oddzieliłem od siebie moje myślenie od myślenia konkurencji. Napisałem, co będą robić inni sprzedawcy. A z pewnością będą dawać rabat 14% albo promować pakiety dla dwojga. To najczęstsze promocje walentynkowe. Ja więc powinienem zrobić coś innego. Pomimo tego, że wyróżniam się produktem (innym niż kwiaty, czy biżuteria), to i tak muszę wyróżnić się KOMUNIKATEM. Mam zachęcić Klienta do tego, żeby w ogóle OTWORZYŁ MOJEGO MAILA.

3 POMYSŁY NA PROMOCJĘ

  • Książki z autografem jako wartość dodana – zamów swojej ukochanej/ukochanemu książkę z autografem naszego autora. W magazynie mamy już przygotowane takie publikacje. Możemy więc na tę specjalną okazję wysyłać je klientom.
  • Zamów prezent swojej kobiecie/swojemu mężczyźnie, po prostu. Pokazujemy odbiorcy, że Walentynki to dobra okazja do kupienia książki bliskiej osobie.
  • Co mogę dać więcej od siebie niż tylko książki, jakie do tej pory możesz kupić w moim sklepie? A może by tak zadzwonić z życzeniami, dedykacją, pozdrowieniami do osoby, która zamówiła książkę? Chyba lepiej, żebym w Walentynki nie dzwonił do dziewczyn moich klientów. :)

AKCJA SPECJALNA

Dalej poszedłem w kierunku akcji specjalnej. Wyjątkowym prezentem będzie książka z autografem Fredrika Eklunda. W naszym magazynie mamy około 40 egzemplarzy książek tego autora pod tytułem "Sprzedaż". On do swojego podpisu dodaje serduszko, a więc idealnie zgrywa się to ze Świętem Zakochanych.

Później powstało najważniejsze pytanie całej tej akcji – co najcenniejszego mogę dać Ci jako odbiorcy?

Sprawdziłem więc nasz asortyment pod kątem ilości produktów, które możemy rozdać klientom. I stworzyłem TAJEMNICZY prezent walentynkowy.

MOJE LOVESTORY

Czas na wypełnienie ciekawą historią treści maila. Dobrym sposobem jest pisanie autentycznych, własnych przeżyć, które poruszyły Ciebie, Twoich bliskich i tym bardziej będą rezonowały z Twoimi odbiorcami. Zadałem więc sobie pytanie: jaka jest najbardziej romantyczna rzecz, jaką zrobiłem dla Kamili?

Przypomniałem sobie, kiedy Kamila była na końcu Polski na szkoleniu, w hotelu, gdzie restauracja była już zamknięta. Nie było serwisu kawowego w pokoju, a Kamila chciała napić się gorącej herbaty. Jak to od niej usłyszałem, zadzwoniłem do recepcji, porozmawiałem z Panią, która potem wniosła Kamili herbatę do pokoju. To bardzo romantyczne i wpasowane w kontekst Walentynek wydarzenie w naszym życiu. Opisałem je właśnie jako historię, jako główne body malingu.

TEMAT MAILA

Norbert, który miał przygotować cały szablon maila do wysyłki, w temacie wpisał: „promocja walentynkowa”. Pamiętasz wcześniejsze punkty? Co robi konkurencja? Tak właśnie będzie pisała!. Stwierdziłem więc, żebyśmy w temacie maili umieścili słowa: „kocham cię” <3

Kto takiego maila nie otworzy? Chociażby z ciekawości. A oto print screen z otwarć tych mailingów. Zobacz, jak duże są to procenty!

ALE CO ZROBIĆ, ŻEBY KLIENT KUPIŁ?!

Ograniczyliśmy liczbę produktów bonusowych do ilości 100 sztuk. Dzięki temu zabiegowi po pierwsze, zyskujemy w ten sposób element strachu – czy ja zdążę zamówić przed innymi? Po drugie, zamawiając ten bonus nie wiesz, co otrzymasz! Nazwaliśmy go więc „walentynkową niespodzianką”. To trochę kupowanie kota w worku – nie wiesz, co otrzymasz jako bonus. A co, jeśli tam NIC nie ma?

Co zrobić, żeby klient nam zaufał? Pójść w prawdę i w kontekst! Napisaliśmy więc: „tak jak w miłości. Czasami trzeba zaufać”. To już wystarczyło, żeby kolejny procent potencjalnych klientów chciał tej promocji zaufać.

Ważne jest to, że jeśli robisz działania w stylu „kota w worku”, to nie możesz zawieść zaufania klienta. W OSMPower możemy pozwolić sobie na takie akcje-niespodzianki, bo robiliśmy je wielokrotnie i klienci nam ufają. Kiedy raz zrobisz akcję, na której dużo zarobisz, ale klient dostanie beznadziejny bonus, to już zawsze będzie czuł podstęp w tym, co mu proponujesz.

KIEDY WIEMY, ŻE MAILING JEST DOBRY?

Jakość mailingu mierzymy tym, w jakim czasie od momentu wysyłki tego mailingu wpada pierwsze zamówienie. Jeżeli zamówienia wpadają po 2-3 minutach, to znaczy, że mamy dobry mailing sprzedażowy i klienci czują potrzebę szybkiego zamówienia. Jeżeli mijają 3, 5, 15, 30 minut, godzina, to oznacza, że coś zrobiliśmy źle i najczęściej błędem jest brak ograniczenia czasowego. Klient, który otwiera maila, musi wiedzieć, że TERAZ musi z tego skorzystać.

BONUS NA KONIEC

Eksperymentuję sobie z ciekawym podpisem, żeby Klient czytając mailing, uśmiechnął się przynajmniej raz. Kiedy wysyłałem mailing walentynkowy, to podpisałem się Marcin "amorek" Osman. Zachęcam Cię do odważnego eksperymentowania z mailingami. Jeśli będziesz grał bezpiecznie, to wpadniesz w folder spam i klient nigdy do Ciebie już nie przyjdzie.

 

Obejrzyj moje Video, o tym jak tworzę skuteczny mailing:

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl