
Budowanie społeczności to jeden z najważniejszych fundamentów biznesu. I nie jest to takie trudne, jak się wydaje. Wystarczy reagować, być w kontakcie ze swoimi odbiorcami. Jak szybko komunikować się z klientami w mediach społecznościowych? Oto kilka szybkich porad!
Odpowiadaj na komentarze
Budowanie zakłada wzajemną wymianę. Jeśli więc dostajesz komentarz pod swoimi treściami na Facebooku, YouTubie czy Instagramie, to na niego odpowiadaj. Możesz robić to w każdej wolnej chwili, poświęcając na to kilka minut. W ten sposób pokażesz swoim odbiorcom, że ich zdanie jest dla Ciebie ważne i zależy Ci na kontakcie z nimi.
Dobra rada: odpisuj sam.
Podaj cegłę!
Żeby budować, trzeba mieć do tego odpowiedni materiał. W Internecie jest nim content. Tworząc go, musisz zadać sobie pytanie - czy jest przydatny i wartościowy?
Jeśli Twoje treści nie spełnią tych dwóch kryteriów, w łatwy sposób zrazisz do siebie część odbiorców, która Ci zaufała. Staraj się więc przekazywać w swoich video, artykułach i postach jak najwięcej merytorycznej wiedzy.
Na jakiej platformie budować swoją społeczność?
To nie ma większego znaczenia. Możesz mieć odbiorców na Twitterze, Facebooku, Instagramie czy YouTubie. Na każdym z tym mediów. Możesz być też mistrzem newslettera. Sam sprawdź, na której platformie najlepiej się odnajdujesz i z jakich mediów społecznościowych korzystają Twoi potencjalni klienci. Oczywiście, im więcej social mediów obsługujesz, tym jesteś bardziej zauważalny.
Kiedy najlepiej publikować posty?
Ludzie wpadają w pułapkę myślenia nad idealną liczbą postów i najlepszym czasem ich publikacji. Zamiast zastanawiać się nad tym, gdy napiszesz post - wrzuć go. Kiedy nie masz go napisanego - napisz i wstaw. Po jakimś czasie sam zauważysz, które posty i o jakiej porze dały Ci najlepszy efekt.
Nie bądź jednostrzałowcem!
Społeczności nie buduje się w jeden dzień, a miesiącami. Nawet jeśli w sieci pojawia się viral, który trafia do kilkudziesięciu tysięcy użytkowników, to jego sława szybko gaśnie. Nie musisz więc być gwiazdą jednego odcinka. O wiele efektywniejsze jest działanie długoterminowe, bo to ono pogłębia relacje z naszymi odbiorcami.
O tym, jak budować społeczność w internecie, mówię w tym video: