Jak krok po kroku napisać i sprzedać e-booka?

0
Jak samodzielnie napisać, wydać, promować i sprzedawać e-booka?

Obecnie bez większego problemu, można wydać własną książkę. Twoja twórczość może w kilka minut pojawić się w sklepach internetowych na całym świecie. Tworzenie e-booka nieznacznie różni się od tworzenia książki papierowej.

 

Z czego powinien składać się e-book?

Powinien składać się z 3 części, tak jak w przypadku książki: wstępu, rozwinięcia i zakończenia. Chodzi o to aby, w przyjemnych, łatwych do przyswojenia porcjach tekstu/rozdziałach przedstawić odpowiedzi na pytanie odbiorców e-booka.

Jak chronić swoje prawa?

Istnieje na to kilka sposobów. Pierwszą, najbardziej popularną opcją jest skorzystanie z aplikacji, które pozwalają dodać do waszego e-booka elektroniczny znak wodny. Oznacza to, że jeśli znajdziecie go na jakiejś stronie, na której rozprzestrzeniany jest nielegalnie, będzie można go rozkodować i zobaczyć, który z klientów, kupił Twojego e-booka i bezprawnie go dystrybuował dalej.

Jakie są konsekwencje nieumyślnego wprowadzania czytelnika w błąd?

My w swoich książkach dopisujemy klauzulę mówiącą, że dołożyliśmy wszelkich starań, aby ten produkt był w pełni wartościowy, natomiast nie odpowiadamy za to, w jaki sposób ta wiedza zostanie użyta.

Jakich zdjęć wolno używać?

Zależy o jakiego rodzaju zdjęciach mowa. Jeżeli chodzi o zdjęcie użyte jako baza do okładki, to najprościej wziąć je ze stocku (portali, które umożliwiają legalne kupowanie zdjęć). W przypadku zdjęć portretowych (np. waszych zdjęć), trzeba zawrzeć informacje o tym, kto jest autorem danej fotografii. Wydając czyjąś książkę, chcąc użyć np. zdjęcia autora, potrzebujecie pisemnej zgody na użycie danego materiału.

Czy trzeba mieć wydawnictwo, aby wydać e-booka w wersji papierowej?

Każdy może być wydawcą. Masz firmę, masz książkę, jesteś autorem, masz numer ISBN, chcesz samemu wydawać tą książkę? To wydajesz i stajesz się tym samym wydawcą.

Kto nadaje numer ISBN?

Numer ISBN nadaje Krajowe Biuro ISBN. Należy wysłać aplikację, z prośbą o nadanie kilku numerów ISBN, określając kategorię książki (np. poradnik) i po mniej więcej tygodniu otrzymujecie bezpłatny numer na swoją skrzynkę mailową. Kod kreskowy na odwrocie książek jest stworzony właśnie z ISBN-u.

Jak wprowadzić e-booka do księgarni stacjonarnej i internetowej?

W przypadku księgarni internetowej, jest to bardzo proste. Wystarczy zrobić research na temat największych portali dystrybuujących e-booki w Polsce, nawiązać nimi kontakt i podpisać umowę jako self-publisherzy albo wydawnictwo, a następnie zauploadować pliki. W przypadku książek papierowych, trzeba znaleźć dystrybutora lub samemu znaleźć księgarnie, które kupią od was książki.

Jaki tytuł wybrać?

Tytuł chwytliwy i pasujący do grupy docelowej. Pomocnym narzędziem może okazać się Google Adwords do zweryfikowania ile osób szukało daną frazę. Na tej podstawie można oszacować, jaki tytuł będzie miał więcej wyszukiwań. Ja często wprowadzając nowy produkt, ustawiam reklamę na Facebooku, z kilkoma różnymi tytułami i analizuję w co ludzie bardziej klikają. Tak powstały tytuły moich książek:

       

Jak powinna wyglądać okładka?

Okładka e-booka powinna wyglądać identycznie, jak okładka książki papierowej. Powinna być zaprojektowana w sposób estetyczny, czytelny, nowoczesny. Klienci weryfikują po opisie tytule, a przede wszystkim okładce czy chcą nabyć waszą książkę.

Jak i do kogo targetować swojego e-booka?

Polecam targetowanie e-booka do konkretnej grupy odbiorców. Jeśli robię książkę o biznesie, to zastanawiam się, czy moim targetem są osoby niedoświadczone i dopiero zaczynające swoją działalność, czy może doświadczeni, starzy wyjadacze i dopiero wtedy piszę treści dostosowane właśnie pod konkretnych odbiorców.

Jak walidować pomysły?

O tym przeczytacie w moich książkach :) W tym miejscu szczególnie polecam Ci: “Biznes Ci ucieka”.

Co zrobić, by ludzie kupowali twój e-book?

Być dobrym sprzedawcą, który pomaga zidentyfikować potrzeby klientów i dokładnie przedstawić odpowiedzi na ich pytania. Pierwsze kroki, jakie należy wykonać w kierunku badania szans na powodzenie waszego produktu to, czy masz dobry produkt, dobrego autora.

Jakie są koszty marketingu wydanego e-booka?

Potrzebujesz 0 złotych na marketing! Konkurencję można pokonać przez swoją inwestycję w pracę, oraz przez budowanie własnego mocnego brandu. Jak najtaniej wypromować ebooka? Używając tych narzędzi, z których korzystacie na co dzień, jak email, Instagram czy Facebook. Pierwszym ruchem marketingowym, może być wysłanie do swojej bazy mailingowej informacji o e-booku i sprawdzenie reakcji, czy ludzie interesują się tym produktem. 

Co ma wpływ na chęć zakupu?
Jakość, jakość, jakość, odpowiedzi na pytania i dobry styl pisania treści!

 

Komentarze do wpisu (0)

Kategorie blog
Chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium