Jak prowadzić biznesowy Instagram? 0
Jak prowadzić biznesowy Instagram?

Instagram jest genialnym miejscem do reklamowania swoich produktów i usług, budowania społeczności i marki osobistej. Jednak aby dobrze go prowadzić, powinieneś robić sobie audyt co tydzień, dwa lub miesiąc. Ważne, żebyś regularnie sprawdzał, czy to jak działasz, jest skuteczne.

W jakim miejscu jestem?

To pytanie, które ciągle musisz sobie zadawać. Sprawdź i zanotuj, ile w danym momencie masz followersów i serduszek pod postami. Dzięki temu, będziesz w stanie porównać, czy ich liczba wzrasta, utrzymuje się, czy też maleje. Pomimo tego, że nie ma ścisłej zależności między sprzedażą a sumą obserwujących, lepiej zadbać o to, aby jak najwięcej osób było aktywnych na Twoim profilu. Im więcej followersów, tym większa szansa na to, że staną się Twoimi klientami.

W opisie swojego konta na Instagramie umieść swoje imię i nazwisko. Nawet jeśli Twoi klienci nie będą mogli znaleźć Cię po nazwie firmy, zrobią to dzięki tym danym.

Ile razy w tygodniu wrzucasz post?

Absolutnym minimum jest jeden post dziennie. Dzięki temu utrzymasz ciągłość i długoterminowość działania. Pokażesz swojej społeczności, że jesteś obecny.

Attention please!

Pamiętaj, że Twoje zdjęcie/video ma zainteresować odbiorców. Musisz więc zrobić wszystko, aby jak najbardziej przykuć ich uwagę. Jak to zrobić?

To, co wrzucasz, musi być ŁADNE dla oka i czytelne. Gdy zajmujesz się branżą beauty, to na swoim Instagramie dodajesz np. zdjęcia makijażu. W jednym poście dodajesz 2 fotografie – całej twarzy i jej części np. oczu czy ust (zdjęcia nie pojawiają się jednocześnie na Twoim profilu na Instagramie, ale po przesunięciu palcem w bok widoczne są kolejne z nich; forma pokazu slajdów). W takim wypadku niech jako pierwsza we wpisie pojawia się pomalowana modelka, a po swipie (przesunięciu palcem w bok), jako drugie, wyświetla się zdjęcie detalu, czyli konkretnej części twarzy. W ten sposób Twój profil Instagramie stanie się bardziej przejrzysty, a odbiorcy z zaciekawieniem będą obserwować poszczególne elementy make-upu.

#Po_co_Ci_hasztagi?

Inną ważną rzeczą na Instagramie są hasztagi, czyli słowa lub wyrażenia bez spacji poprzedzone symbolem #. Nie powinno być ich za mało, bo przez to zmniejszasz szansę na większy zasięg posta. Im więcej, tym lepiej (oczywiście uwzględnij limit #).

Nie musisz za każdym razem wymyślać nowych hasztagów. W notatniku w telefonie zrób kilka zestawów na różne okazje (np. podróże, make up, książki). Kopiując odpowiedni zestaw zmień/dodaj te, które pasują do danej chwili, np. nazwa miasta, w którym właśnie jesteś.

Jeśli nie masz pomysłu na hasztagi, wpisz w Google np. “best instagram/beauty hasztags” i wtedy będziesz miał solidną podstawę do tego, aby dodać od siebie tylko kilka, a nie kilkanaście słów po krzyżyku.

Pisać czy nie pisać?

Mówi się, że Instagram jest tylko od oglądania, a nie od czytania. To nieprawda. Ludzie często czytają dłuższe treści pod zdjęciami. Jeśli pisanie nie jest Twoim ulubionym zajęciem, możesz pomóc sobie dyktafonem. Nagraj wiadomość głosową, która w notatniku w telefonie zostanie przerobiona na tekst. Potem nanieś tylko drobne poprawki i VOILA, post gotowy!

Skoro nagrasz swój głos, czemu od razu nie nagrać by filmiku? 1-minutowe video nie jest czasochłonne, a bardzo efektywne. Możesz je wrzucić jako post lub Instastory. Jeśli nie chcesz, aby było pocięte w nieodpowiednich momentach, naucz się nagrywać tak, abyś kończył mówić przed maksymalnym czasem trwania filmu na story albo użyj aplikacji cut story.

Kiedy masz już po dziurki w nosie Instagrama i to powoduje, że nie chcesz spędzać na nim kolejnych kilkunastu minut, aby dodać swój post, oto 2 wskazówki:

1. Wyłącz powiadomienia z aplikacji – tym sposobem unikniesz miliona wibracji i dźwięków, które Cię rozpraszają.

2. Nie scrolluj! – zamiast przesuwać palcem lub myszką po ekranie i konsumować treści, skup się na ich tworzeniu.

Podsumowując:

1. Kontroluj liczbę obserwujących i polubień Twoich postów.

2. Przedstawiaj się na profilu imieniem i nazwiskiem.

3. Dodawaj post PRZYNAJMNIEJ raz dziennie.

4. Używaj dużej ilości hasztagów związanych z Twoją branżą.

5. Dodawaj dłuższe opisy pod zdjęciami.

6. Twórz Instastory.

7. Nagrywaj video, które pojawią się na Twoim Instagramie w formie postów.

8. Bądź świadomym twórcą treści, a nie ich konsumentem.

Nie przejmuj się tym, że na początku Twoje posty nie będą miały tysięcy serduszek, a video milionów wyświetleń. Każdym wpisem zwiększasz swoją szansę na poszerzenie zasięgu, a budując profil małymi, aczkolwiek szybkimi krokami, jesteś na dobrej drodze do osiągnięcia sukcesu w swojej dziedzinie :)

O prowadzeniu efektownego i efektywnego konta na Instagramie przeczytacie w książce "Pokaż swój styl" Aimee Song.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl