Błędy w obsłudze klienta

0
Błędy w obsłudze klinta

 

Marcin Osman w jednym ze swoich materiałów wideo radzi, że bardzo dobrym sposobem na szukanie pomysłu na biznes jest analizowanie tego jak źle obsługują Was inne firmy. I ma w tym 100% racji! Wszyscy doskonale wiemy jak skuteczna jest nauka na błędach – dlaczego więc nie skorzystać z cudzych ;)

We wspomnianym materiale Marcin opowiada swoją historię, dlaczego przedsiębiorcy nie udało się przekonać Marcina, aby został jego klientem, mimo że on sam dodatkowo mu to ułatwiał.

Link do wspomnianego materiału: https://www.youtube.com/watch?v=lAAEWH3YfbM

Ten wpis będzie listą podstawowych błędów popełnianych w obsłudze klienta. Sprawdź, czy sam ich nie popełniasz, bo być może za chwile poznasz odpowiedź, dlaczego Twój sklep nie przyciąga klientów.

Brak uprzejmości w relacji z klientem.

Zanik entuzjazmu i uśmiechu podczas powitania Klienta. Brak uprzejmości to brak zainteresowania i bagatelizowanie problemu klienta. Dodatkowo, przy braku zaangażowania przy pierwszym (i każdym kolejnym) kontakcie z klientem znacznie utrudni nam rozpoznanie jego potrzeb. Brak uprzejmości to również przerywanie wypowiedzi klienta i niesłuchanie go do końca. Dziś większość rynków jest już tak rozwinięta, że ostatnie, w czym przedsiębiorcy mogą się prześcigać, aby pozyskać klienta to właśnie sposób, w jaki go traktują.

Obiecywanie ponad możliwości.

Obiecywanie klientowi możliwości, rozwiązań, które nie są realne, w dłuższym czasie powoduje więcej trudności, niż korzyści.

Marcin mówi o tym w swoim materiale. Producent obiecał mu, że wyśle mu informacje mailem jeszcze tego samego dnia. Oczywiście wiemy, czy dotrzymał danego słowa. Tracąc wiarygodność w oczach klientów tracisz więcej niż myślisz.

Właściwa i szczera komunikacja z klientem.

Ten punkt wiąże się nieco z poprzednim. Nieodbieranie telefonów, brak informowania o zmianach w terminach, dostępności, o realizacji zamówienia, to najczęściej popełniane błędy w tym zakresie. Takie praktyki przy długofalowym budowaniu relacji z klientem to strzał w kolano.

Ocenianie Klienta na podstawie pierwszego wrażenia.

To kolejny błąd, jaki popełnił przedsiębiorca, do którego zwrócił się Marcin.

Pomimo że rozmowa odbywała się przez telefon, producent po kilku pytaniach poczuł się zagrożony i zaczął wypytywać Marcina o powód, dla którego zadzwonił. Nie wpadł na to, że jest potencjalnym klientem, któremu należy sprzedać swoje usługi.

Prawdziwe mistrzostwo w dziedzinie obsługi klienta trzeba przyznać Fredrikowi Eklundowi.

Broker nieruchomości pochodzący ze Szwecji i działający głównie w Nowym Jorku. Króluje na szczytach list najlepszych w swojej klasie. Jest to nie lada wyczyn, ponieważ Nowy Jork to miasto z jednym z najbardziej konkurencyjnych rynków sprzedaży mieszkań.

Krótką biografię oraz sekrety swojego sukcesu opisuje w swojej książce „Sprzedaż”.

Fredrik opisał też bardzo dokładnie swoje techniki sprzedaży oraz opowiada o budowaniu nawyków, które pomogą Ci ją znacznie zwiększyć. Nie brakuje też tam opisów jego relacji z klientami oraz instrukcji jak je skutecznie budować.

Obowiązkowa pozycja dla każdego przedsiębiorcy. Link do zakupu w OSMPower poniżej :)

https://www.osmpower.pl/sprzedaz-fredrik-eklund

Komentarze do wpisu (0)

Kategorie blog
Chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium