Jesteś aktywny w Internecie? Tworzysz treści na Facebook, TikTok i Instagram?
Co dalej? Co możesz, poprawić? Co masz robić dalej?
Za chwile przeczytasz listę porad Marcina Osmana, niekwestionowanego autorytetu w dziedzinie sprzedaży i promocji własnego brandu w internecie.
Oto lista rekomendacji dla osób, które już tworzą treści do Internetu i chcieliby je wnieść na wyższy poziom.
1. REGULARNE TWORZENIE
Utrzymaj regularność tworzenia.
Istnieją dwie szkoły. Pierwsza to ta, która mówi, aby regularnie publikować treści, druga mówi, aby poświęcić regularność na rzecz większego wysiłku na jeden duży projekt, który zdziała więcej w dłuższej perspektywie czasu.
Skupmy się na strategii opartej na założeniach tej pierwszej. Więcej treści regularnie to nie tylko bogatsze portfolio, ale przede wszystkim znacznie szybsza nauka tego, czego nasz odbiorca potrzebuje i jaki rodzaj treści przynosi najlepszy rezultat. Częste publikacje dają swobodę eksperymentu oraz są znacznie szybszą drogą do udoskonalania się w dziedzinie publikacji w internecie.
2. CIĄGŁE ULEPSZANIE
Jeśli na początku tworzysz treści telefonem – to jest bardzo dobry ruch.
W tym momencie zastanów się, które elementy możesz poprawić właśnie w tej formie. Możesz popracować nad kadrowaniem, oświetleniem, możesz także nauczyć się najlepiej wykorzystywać naturalne światło z otoczenia. Wykorzystaj dostępne aplikacje czy programy, które ulepszą jakość twoich nagrań, np. poprzez lepsze nasycenie kolorów, które nagrywa Twój telefon.
3. LEPSZY DŹWIĘK
Wielu twórców przykuwa zbyt dużą uwagę do jakości obrazu, zupełnie zapominając o audio.
Osobiście uważam, że audio to najbardziej niedoceniany element w tworzeniu materiałów wideo. Według mnie, aspekt dźwięku gra zdecydowanie większą rolę, ponieważ to Twój głos jest głównym źródłem wartości twoich nagrań.
Jeśli zacząłeś nagrywanie mikrofonem wbudowanym w Twój aparat czy telefon, pomyśl o inwestycji w lepszy mikrofon. Na początek dobrze sprawdzi się standardowy mikrofon krawatowy. Jakościowe mikrofony krawatowe nadające się idealnie do nagrywania treści kupisz już od około 50 złotych. Im dalej i im więcej tworzysz możesz pokusić się o coraz lepsze urządzenia do rejestracji dźwięku.
4. CORAZ LEPSZE GRAFIKI
Popracuj nad estetyką grafik, które towarzyszą, np. Twoim postom na Instagramie. Ludzie posiadają tendencję do zaprzestania rozwoju nad grafiką, gdy osiągają jej względnie akceptowalny poziom. Oczywiście nie jest to nic złego, ale w trakcie publikowania treści staraj się podnosić sobie poprzeczkę jakości aż ona stanie się twoim nowym standardem i tak w nieskończoność! Pamiętaj, że każdy nawet najmniejszy element wpływa na Twoją prezencję w Internecie, dlatego warto nie zaniedbywać żadnego z nich.
5. WCHODZENIE W INTERAKCJE
Buduj relacje z innymi. Każdy, kto komplementuje twój kontent czy zadaje Ci pytania, staje się nową bazą i inspiracją do kolejnych porcji kontentu. Marcin wspomina, że na poziomie ogólnym u niego najlepiej sprawdza się strategia Gary’go Vaynerchuka, czyli jedno słowo wypowiedziane raz żyje wielokrotnie dłużej, jeśli jest publikowane w różnych mediach. Dlatego właśnie ten wpis na blogu jest rozbudowaną transkrypcją jednego z nagrań Marcina, opublikowanych na YouTube https://www.youtube.com/watch?v=LcBEmBf7sSM&t W ten sposób płynnie przechodzimy do następnego punktu, czyli:
6. PUBLIKOWANIE NA WIELU PLATFORMACH
Publikacja treści na możliwie każdej dostępnej platformie to porada, która najlepiej sprawdza się w przypadku e-commerce, usług, budowania własnego brandu. Niektórzy twierdzą, że to nie działa zbyt dobrze w przypadku produktów edukacyjnych. Nic bardziej mylnego. To właśnie udostępniana ZA DARMO wiedza Marcina ma bardzo istotny wpływ na wyniki sprzedaży książek w OSMPower, czy kursów w OSMMasters. Podsumowując, warto udostępniać treści, dzięki czemu jednocześnie się ucząc i udoskonalając, poprawiasz swoje wyniki finansowe. Publikacja w wielu mediach tworzy także zdywersyfikowaną bazę narzędzi marketingowych. Przykładem tego działania jest, np. mailing wysłany do bazy OSMPower. Mailing bardzo dobrze się przyjął, dlatego ta sama informacja pojawią się również na blogu, na Instagramie itd. Dzięki czemu zwiększasz szanse, że każdy twój klient otrzyma wysyłane przez Ciebie treści informujące, np. o rabacie na Twoje produkty.
7. BUDOWANIE BAZY MAILINGOWEJ
To chyba najważniejszy punkt tej listy. Nawiązanie do poprzedniego punktu udowadnia jak wartościowe i potężne jest to narzędzie sprzedażowe. Nawet jeśli klienci przestaną sprawdzać Twojego Facebooka, Fnstagrama czy nawet TikToka (być może będzie to spowodowane brakiem przychylności algorytmu wobec twoich treści). Zawsze masz możliwość wysłania im maila! Prosty komunikat „Kup mój produkt może, przynieść lepsze rezultaty niż myślisz. Oczywiście, w połączeniu z budowaniem relacji oraz ciągłemu dostarczaniu kontentu” na wielu platformach. Częsta publikacja wartościowych materiałów buduje zaufanie, pomaga w rozwiązaniu problemów Twoich klientów. Wynikiem czego, następny krok do pogłębienia relacji z Tobą stoi po stronie twojego odbiorcy, który staje się Twoim klientem, ponieważ kupuje Twój produkt.
Nie zniechęcaj się, jeżeli na początku zbieranie adresów mailowych będzie Ci szło topornie. Nie załamuj się, jeśli na początku w Twojej bazie znajduje się nawet tylko jeden mail. Jeśli zawrzesz ten element w swojej strategii i zadziałasz długoterminowo, zobaczysz jak Twoja baza się rozrośnie.
8. SZUKANIE PARTNERSTW
Popularnie nazywane crosy, inaczej partnerstwa, gdzie w trakcie tworzenia treści wspólnie z inną aktywnie publikującą osobą. Zwiększacie swoje zasięgi i docieracie do nowych osób. Występ gościny u innego twórcy lub zaproszenie kogoś do wystąpienia wśród twoich materiałów czy wspólne tworzenie jednej treści to doskonała okazja na poszerzenie zasięgu Waszych brandów.
To właśnie lista 8 rekomendacji dla ludzi, którzy już tworzą, ale zależy im na poprawie swoich działań i docieranie do jeszcze szerszej grupy odbiorczej.
Czytaj i działaj!
Komentarze do wpisu (0)
- lech kaniuk
- premiera
- książka
- nowość
- marcin osman
- Kamila Kruk
- szkolenie
- rozwój
- osmpower
- podróż
- praca
- sprzedaż
- rafał kujawa
- kujawa
- wywiad
- Youtube
- konsultacje
- Współpraca
- książki
- czytam
- webinar
- blog
- artykuł
- konferencja
- Tim Ferris
- kreatywnosc
- Gary Vaynerchuk
- Gary Vee
- lublin
- motywacja
- social media
- seriale
- seriale biznesowe
- Shark tank
- the profit
- dragons den
- million dollar listening
- marcus lemonis
- promocja
- strach
- czas
- małe kroczki
- śmierć
- todd henry
- wyspy komfortu
- die empty
- umrzyj pusty
- jacek walkiewicz
- rozmyślnik
- prezenty
- święta
- wigilia
- choinka
- gwiazdka
- pracownik
- dla pracowników
- firma
- firmowe
- szef
- bos
- boss
- kontakt
- komunikacja
- Klient
- niezadowolony klient
- zakupy
- online
- marcin
- sprzedaż online
- news
- marketing
- spam
- rozwój osobisty
- NETWORKING
- media
- audyt
- james altucher
- altucher
- ebook
- oferta
- e-book
- kod rabatowy
- promocje
- rabaty
- walentynki
- pieniądze
- zarabianie
- kuchnia
- gotowanie
- mistrz kuchni
- szef kuchni
- ciekawostki
- mailin
- szkolenie\
- komentarze
- mailing
- siła pędu
- optymalizacja
- biznes
- team
- wielkonoc
- oszczędzanie
- produkt
- galeria handlowa
- sklep internetowy
- sprzedawca
- cechy
- rafał mazur
- felix dennis
- społeczność
- konkurs
- czytanie
- seth godin
- to jest marketing seth godin
- najnowsza książka godina
- seth godin marketing
- Ryan Serhant
- sprzedawaj jak Serhant
- wydatki
- tim grover
- lifebalancecongress
- dzień darmowej dostawy
- darmowa dostawa
- tiktok
- steven pressfield
- miroburn
- matura
- marie forleo
- forleo ksiazka
- forleo polska
- ksiazka marie
- forlijo
- pomoc
- wosp
- wecreate
- trenerzypomagaja
- lokalny biznes
- storytip
- joe coleman
- coleman książka
- zamknij się
- słuchaj
- tilman
- fertitta
- 2020
- wim hof po polsku
- książka wima hofa
- polska wersja wim hof
- poradniki
- Wim Hof
- sukces
- zamknij się i słuchaj
- wymyśl
- sprzedaj
- zarób
- Lori Greiner
- kompetencje
- jutra
- Bartosz Sobotka
- josh altman
- Twój
- ruch!
- zapytaj garyego
- dawid dudek
- przedsiębiorca w podróży
- Metoda Wima Hofa
- jak radzić sobie
- porażka w biznesie
- (nie tylko) w biznesie
- biznes ci ucieka
- biznes ci ucieka 2
- jak grać żeby wygrać
- jak grać
- mark cuban
- wygrać w biznesie
- Elon Musk
- Jak myśli i działa przedsiębio
- Ashlee Vance
- Wybij się!
- Biblia e-biznesu 3.0
- kruk
- osman
- ebook sprzedaż
- fredrik eklund
- (prawie) każdemu
- jak sprzedać (prawie) wszystko
- eklund
- Sprzedawaj jak
- Serhant
- Ebook Siła przedsiębiorczości
- siła upadku
- Daymond John
- Daymond
- ebook przebij się!
- przebij się!
- niewzruszony
- tony robbins
- robbins
- Nieustępliwy
- Kreatywność na zawołanie
- Jak odkryć i rozwinąć wewnętrz
- filozofia hustle
- Neil Patel
- Patrick Vlaskovits
- Jonas Koffler
- ekonomia wdzięczności
- Jak zarobić
- (duże) pieniądze
- życie na 100%
- Ebook Biznes ci ucieka
- Ebook Zmień Kurs
- zmień kurs
- L. David Marquet
- Marquet
- 2021
- Steven
- Pressfield
- stan sie pro
- ebook etos wojownika
- rekomendacja
- Klin
- Droga IceMana
- Co nas nie zabije
- audiobook
- z porażką
- do roboty!
- pociągnij za spust
- audiobook biznes ci ucieka
- jak zdobyć bogactwo
- audiobook jak zdobyć bogactwo
- hustle
- audiobook filozofia hustle
- Sam Zell
- Prosto z mostu
- niespodzianka
- love
- prezent
- miłość
- Wim do słuchania
- Metoda Wima Hofa do słuchania
- aktywuj pełnię
- swojego potencjału
- jak wychować ludzi sukcesu?
- Ester Wojcicki
- ważne
- regulamin
- oddech
- James Nestor
- poleca Wim Hof
- bajka
- Paprodziad
- dla dzieci
- dla dorosłych
- Włodzimierz Dembowski
- Nowe przygody krasnoludków
- Wojcicki
- współautorzy
- przedsprzedaż
- wygrana
- the new york times
- pokerowa twarz, czarne serce
- Chin-Ning Chu
- spotkanie
- wrzesień
- na żywo
- co czyta...?
- wpis
- cykl
- nowy
- kamil kurowski
- sisima.pl
- klaudia krabes
- krabes-czarnacka
- recepta na sukces w biznesie b
- nina
- lubiejewska
- redakcja
- ilustratorka
- łukasz wdowiak
- autor
- trzy filary uzdrowienia
- 2022
- szefowa
- anioł w piekle
- kryzys szansa
- anna urbańska
- english
- ryby
- życie
- wspomnienie
- 2023
- zespół zespołów
- Grywalizacja
- Into the Depths
- 2024
- lato
- Noah Kagan
- witariada
- W market[r]ingu
- Rusz dupę
- Sięgnij absurdu
- morsowanie
- Dan S. Pena
- Mirosław Skwarek