Czy Ty też popełniasz te błędy w biznesie? 0
Czy Ty też popełniasz te błędy w biznesie?

Od dawna obserwujemy działania początkujących biznesmenów. Zastanawialiśmy się nad tym, dlaczego wiele młodych, dobrze zapowiadających się firm upada. Postanowiliśmy odpowiedzieć sobie na pytanie – jakie błędy popełniają młodzi przedsiębiorcy?

 

Złe gospodarowanie finansami

Początkujący przedsiębiorcy często wydają pieniądze, których nie mają. Na przykład myślą o tym, jak wyposażyć biuro w ekspres do kawy, zamiast najpierw na niego zarobić. Zapominają, że firma ma zarabiać na nich, a nie na odwrót.

 

Klienci na pewno kupią mój produkt!

Niektórzy żyją w przeświadczeniu, że ich produkt się sprzeda, a klienci przyjmą go z otwartymi ramionami. Inwestują swój czas, energię i pieniądze w niepewne projekty. Nie testują swoich pomysłów, tylko biorą za pewnik swój sukces.

 

Ktoś wie wszystko lepiej ode mnie

Młodzi przedsiębiorcy wpadają często w pułapkę myślenia, że jakiś mentor zna się bardziej na prowadzeniu biznesu. Nie próbują dochodzić do jakichś rozwiązań samodzielnie. Chcą trochę zwolnić się z podejmowania własnych decyzji.

Dobrze jest trafić na mądre, doświadczone osoby, które znają się na prowadzeniu biznesu. Jednak po wysłuchaniu ich rad, trzeba przepuścić je przez filtr i wdrożyć tylko te pasujące do naszej firmy.

 

Kogo zapytać o radę?

Błędem jest słuchanie porad nie przedsiębiorców, ludzi, którzy nigdy nie mieli do czynienia z prowadzeniem biznesu. Niektórzy zasięgają rad u najbliższych – taty, mamy, sąsiada, szwagra czy znajomego informatyka. Jednak wskazówki od takich osób są najgorsze, bo często chcą powstrzymać nas przed ryzykiem, aby nas chronić.

 

Tu i teraz

Młodzi przedsiębiorcy są zazwyczaj niecierpliwi. Chcą od razu widzieć efekt swojej pracy i zarobić milion w 3 dni. Nie potrafią działać i myśleć długoterminowo. To bardzo często ich gubi, bo szybko się zniechęcają.

 

Marka osobista od ręki 

Niektórzy na początku swojej biznesowej drogi zbyt mocno skupiają się na budowaniu idealnego brandu. Myślą, że natychmiast staną się profesjonalni poprzez piękną stronę internetową, czy sesje zdjęciowe w garniturach z założonymi rękami. Jednak czy to jest prawdziwe budowanie brandu? Nie. Byłoby to realne tworzenie marki osobistej, gdyby przez rok umieli utrzymać taki poziom profesjonalizmu. Nie od razu Rzym zbudowano!

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl