Nie ucz się na swoich błędach!

0
Nie ucz się na swoich błędach!

Znasz takie zdanie, że trzeba się uczyć na swoich błędach? Jednak w biznesie lepiej tego nie robić, bo może nas to słono kosztować...

Jak uczyć się od innych?

Celem mojego rozwoju i działania jest skracanie czasu pomiędzy pomysłem, który rodzi się w mojej głowie a jego skuteczną realizacją. W jaki sposób to robię? Uczę się od ludzi, którzy mówią o tym, jak wyglądała ich droga do sukcesu. Co ważne, nie patrzę na moment, w którym się znajdują, ale na to, jak do niego doszli. A nigdy ich ścieżka nie jest prosta, wręcz przeciwnie - jest pełna zakrętów, wybojów i złych decyzji. Nie chcę więc popełniać podobnych błędów, skoro wiem, że mogą doprowadzić mnie do porażki. Staram się wyeliminować te rzeczy, które u nich nie zadziałały. A jeśli coś im się udało, wdrażam ich strategie, które pasują do mojej sytuacji biznesowej.

Popełnienie błędu daje wyłącznie informacje o tym, czego nie należy robić. Nie jest to jednak jednoznaczne z tym, że wiesz, jak od teraz postępować. Możesz popełnić jeszcze ze 100 błędów. O Edisonie mówi się, że dopiero jego 101. próba zakończyła się zrobieniem żarówki. Jednak on za każdym razem zauważał, co nie działa i testował kolejne rozwiązania. Pytanie brzmi - czy popełniasz błędy i masz nowe scenariusze, z których wyeliminujesz te rzeczy, które ci nie wychodziły?

Nie gloryfikujmy porażek, nie dawajmy im większej uwagi niż na to zasługują. Gdy cały czas powtarzasz, że to są Twoje błędy i lubisz się na nich uczyć, to prawdopodobnie tracisz dużo energii i czasu na to, żeby zadawać sobie ten ból. Stoisz w miejscu usprawiedliwiając swoje porażki nowym doświadczeniem.

Pragmatyczność jest tańsza

Prowadząc biznes, najpierw skup się na sprawdzonych technikach i strategiach. Wzmacniaj to, co działa. Zbuduj solidne fundamenty, a dopiero potem eksperymentuj. Jeśli zaczniesz na odwrót, możesz więcej stracić niż zyskać.

Moja rekomendacja: słuchaj rad ludzi, którzy popełnili wiele błędów w biznesie, abyś mógł ich już nie popełniać. Ucz się metodą case study i z przećwiczonych już scenariuszy działania wyciągaj wnioski, co działa, a co niekoniecznie.

Komentarze do wpisu (0)

Kategorie blog
Chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium