Najlepsza książka o marketingu - 7 pozycji

0
Najlepsza książka o marketingu - 7 pozycji

Marketing z pozoru wydaje się prosty. Bo co ma być niby skomplikowanego w przedstawieniu własnych produktów i zaplanowaniu kilku reklam? W praktyce okazuje się to jednak zdecydowanie trudniejsze.

Nawet najlepsze rozwiązania kiedyś przestają działać, nawet najbardziej kreatywne pomysły kiedyś się wyczerpują. Na problemy jest jednak rada - książki o marketingu. Zbudują podstawy do pracy, pomogą przezwyciężyć kryzys. Dlatego wybraliśmy siedem pozycji, które powinien znać każdy marketingowiec.

1 “To jest marketing”, Seth Godin. Czy to najlepsza książka o marketingu?

To jest marketing!

Książkę kupisz tutaj: https://www.osmpower.pl/to-jest-marketing-seth-godin

Seth Godin to jeden z autorów, którzy odmienili podejście do marketingu. Amerykanin stał się inspiracją dla milionów specjalistów na całym świecie. Najważniejsze założenia swojego spojrzenia na marketing zapisał na kartach książki “To jest marketing”.

To lektura, która w równym stopniu pomoże początkującym, jak i tym, którzy na tej branży zjedli już zęby. Przypomni, jaka jest najważniejsza misja marketingu i pokaże kierunki, w jakich należy ją realizować. Czy to najlepsza książka o marketingu, jaka powstała w ostatnich latach? Bardzo możliwe.

2 “Zaczynaj od dlaczego”, Simon Sinek

Zaczynaj od dlaczego

Książkę kupisz tutaj: https://www.osmpower.pl/zaczynaj-od-dlaczego-simon-sinek

“Dlaczego” to podstawowe pytanie, którym powinniśmy się kierować w trakcie działań marketingowych. Simon Sinek dobitnie o tym przypomina. W jego ustach “dlaczego” jest jednak przede wszystkim pytaniem, które ma inspirować.

“Zaczynaj od dlaczego” to najlepsza książka o marketingu dla tych, którzy wpadają w codzienną rutynę. Przyniesie świeże spojrzenie, naprowadzi na ścieżki myślowe, którymi podążali liderzy i innowatorzy. To tytuł, który pomoże w przełamywaniu schematów.

3 “Model Story Brand”, Donald Miller

Model Story Brand

Książkę kupisz tutaj: https://www.osmpower.pl/model-storybrand-donald-miller

Marketing jest sztuką mówienia do klientów. Donald Miller opanował ją do perfekcji. Z jego doświadczenia i analizy płynie jeden wniosek - prosta komunikacja jest najbardziej skuteczna.

Dzięki Millerowi nie będziemy marnować pieniędzy na niepotrzebne działania marketingowe i łatwiej trafimy do klientów. To jednak coś więcej niż teoria - to również najlepsza książka o marketingu dla tych, którzy szukają konkretnych porad i rozwiązań związanych z komunikacją z klientem.

4 “Nigdy więcej nie trać klienta”, Joey Coleman

Książkę kupisz tutaj: https://www.osmpower.pl/nigdy-wiecej-nie-trac-klienta-joey-coleman

Książka o marketingu, która przekonuje, że to nie walka o nowych klientów jest najważniejsza? Joey Coleman udowadnia, że takie perspektywy wcale się wzajemnie nie wykluczają. Dzięki jego pracy widać jak na dłoni, ile korzyści może dać troska o aktualnych klientów.

“Nigdy więcej nie trać klienta” to pozycja, która zmieniła niejedno spojrzenie na marketing. Książki takie jak ta niosą wiedzę, którą na co dzień lekceważymy. A przecież czasami wystarczy 100 dni, by pchnąć biznes na nowe tory. I to nawet bez pozyskania ani jednego nowego klienta.

5 “W market[r]ingu”, Gary Vaynerchuk

W market[r]ingu

Książkę kupisz tutaj: https://www.osmpower.pl/w-marketringu-gary-vaynerchuk

To propozycja, która jeszcze bardziej uzmysławia, jak dużą rolę we współczesnym marketingu odgrywają media społecznościowe. Bez nich trudno dziś o sukces. Na szczęście Gary Vaynerchuk nie skupia się na teorii, ale przechodzi również do praktyki. 

Autor przekonuje, że biznesowi zdecydowanie bliżej do maratonu niż sprintu. Pokazuje, dlaczego marketing w mediach społecznościowych trzeba rozpatrywać w perspektywie długoterminowej. Wreszcie uczy, jak komunikować się z klientem w social mediach. To cenne lekcje.

6 “Finansowa alchemia”, Dan S. Kennedy

Finansowa alchemia

Książkę kupisz tutaj: https://www.osmpower.pl/finansowa-alchemia-dan-s-kennedy

Koniec końców marketing ma jednak sprawić, że biznes zacznie przynosić większe zyski. Na finansową perspektywę nacisk kładzie Dan S. Kennedy. Ten jeden z najbardziej cenionych na świecie copywriterów napisał już ponad 20 książek o tematyce biznesowej.

W “Finansowej alchemii” znów dzieli się cennymi poradami i wskazówkami. Kennedy pomoże zaplanować strategię marketingową, ale i zoptymalizować działania całej firmy. Skupia się na liczbach, czyli tym, co w biznesie nadal liczy się najbardziej. Warto skorzystać z jego doświadczenia.

7 “Biblia e-biznesu 3.0”, red. Maciej Dutko

Biblia e-biznesu

Książkę kupisz tutaj: https://www.osmpower.pl/biblia-e-biznesu-3.0-maciej-dutko

Polacy nie gęsi i swój język mają. W dodatku znają polski rynek lepiej niż amerykańscy guru. W “Biblii e-biznesu” zebrały się najbardziej lotne pióra rodzimych specjalistów od biznesu i marketingu. Efekt jest imponujący. Pierwszy nakład książki, zaplanowany na dwa lata, rozszedł się… w 12 dni.

To prawdziwy bestseller, który gromadzi całą wiedzę o e-biznesie. Siłą rzeczy dotyka więc nie tylko marketingu. Dzięki temu pozwala na szerokie spojrzenie i czerpanie informacji od ludzi, którzy odnieśli sukces w kilku branżach. Według wielu opinii to najlepsza książka o marketingu wydana w Polsce.

Komentarze do wpisu (0)

Kategorie blog
Chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium