
Prowadzenie sklepu internetowego nie jest łatwe. Istnieje bardzo dużo aspektów, które muszą działać perfekcyjnie w każdej minucie działania Twojego sklepu.
Przedstawię Wam dzisiaj trzy kluczowe z nich.
Kontakt z klientem
Wiele osób, wręcz narzekających na wyniki finansowe swojego sklepu internetowego, nie stawia kontaktu
z klientem na pierwszym planie.
Dlaczego to jest tak ważne? Już tłumaczę.
Wysłałem prywatną wiadomość do piętnastu miejsc, w których jest sprzedawana kawa. Zapytałem się o kod rabatowy na pierwsze zamówienie i tylko jedna z nich, wręcz z miłością dała mi spersonalizowany kod na pierwsze zamówienie, gwarantując sobie przy tym u mnie opinię najlepszego miejsca do zamawiania kawy w Internecie. Dzięki temu jestem związany z tą marką od pierwszego zamówienia, czyli od samego początku. Więcej na temat tych sklepów napisałem w tym wpisie: https://www.osmpower.pl/pl/blog/179.
Prowadząc sklep internetowy, powinieneś traktować klienta tak samo, jak pracownicy hotelu traktują swoich gości. Klient jest gościem w Twoim sklepie internetowym. Nawet gdy nie masz do zaoferowania zniżki na pierwsze zamówienie, odpisz z miłością, proponując coś innego. Doceń to, że ktoś poświęca czas na zwrócenie się z zapytaniem do właśnie twojego sklepu.
Problem z konkurencją
Nieważne co oferujesz w swoim sklepie, masz na pewno dużą konkurencję. To może być inny powód, dlaczego sprzedaż w Twoim sklepie nie jest na takim poziomie, na jakim chciałbyś, żeby była. Sposobem na wyróżnienie się na tle innych sklepów internetowych jest sprzedawanie czegoś więcej, poza tym, co już masz w sklepie. Czegoś, co jest ściśle powiązane z tym, co sprzedajesz.
Przykład:
Masz sklep z kawą. Zamiast sprzedawać tylko kawę, możesz dorzucić filiżanki z logiem Twojej firmy.
Dobrze, zostawmy tę kawę.
W ofercie Twojego sklepu posiadasz wiele różnych rodzajów whisky. Twoja strona internetowa jest idealnie dopracowana, sprzedajesz produkty najlepszych producentów, a jednak czegoś brakuje. Wystarczy, że dodasz zestaw szklanek z nazwą Twojej firmy, a nawet hasłem. W ten sposób wyróżniłeś się na tle innych sklepów internetowych z whisky. Proste?
Płatność
Sprawdź, czy w Twoim sklepie można prosto zapłacić za produkt. Jest to tak proste, a tak nieoczywiste dla posiadaczy wielu sklepów internetowych. Płatność ma być wręcz przyjemnością dla klienta. Uprość ten proces najbardziej jak tylko możesz.
Opakowanie
Jeśli chcesz, aby klient ponownie zakupił u Ciebie produkt, musisz zadbać o opakowanie.
Powinno być z widocznym logiem Twojej firmy, a przede wszystkim rzucające się w oczy.
Małe rzeczy mają duże znaczenie
Spraw, aby klient Cię zapamiętał. Możesz to zrobić małą spersonalizowaną karteczką z imieniem klienta, na której tekst jest ręcznie pisany. Inną opcją jest, na przykład niespodzianka w paczce. Możesz też zapytać się klienta o to, czy zamówienie doszło i czy wszystko jest w porządku. Opcji jest naprawdę wiele.
Mam nadzieję, że weźmiesz to co napisałem do serca, a przede wszystkim, wdrożysz.