„Nie zabieraj ludziom szansy, by wiedzieli, kim jesteś, bo mogą chcieć z niej skorzystać”. 0
„Nie zabieraj ludziom szansy, by wiedzieli, kim jesteś, bo mogą chcieć z niej skorzystać”.

„Nie zabieraj ludziom szansy, by wiedzieli, kim jesteś, bo mogą chcieć z niej skorzystać”.
"Twój ruch", Josh Altman

Ileż to razy można zaobserwować, kiedy:
– osoba robiąca w życiu REWELACYJNE rzeczy mówi, a "no ja tam taką niedużą firmę/ bloga prowadzę";
– ludzie mają świetny produkt i w ogóle o nim nie mówią ("no co się będę chwalił");
– autor książki włożył pracę w proces twórczy, a boi się komuś opowiedzieć o niej, a tym bardziej zaproponować zakup;
– jest klient zainteresowany tym, co ktoś robi, ale ta osoba nie powie prostego zdania: a może ty byś był zainteresowany? a może ty tego potrzebujesz? a może ty byś chciał skorzystać z tej usługi?

A przecież każdy z nas, zwłaszcza jeśli robi coś z pasją, zwłaszcza gdy wkłada w to serce, robi rzeczy naprawdę wartościowe.

I kiedyś na moje pytanie zadane koleżance:
- dlaczego nie komunikujesz tego co robisz?
- dlaczego nie mówisz o tym ludziom szerzej np. na Facebooku?
Odpowiedziała: Bo głupio mi się tak chwalić.

A tu nie chodzi o chwalenie. Tu chodzi o sens przytoczonego przeze mnie na początku cytatu z książki Josha Altmana "Twój ruch", by informować o tym, co robisz i dać okazję ludziom, by mogli z tego skorzystać. Nie chodzi o zadawalanie swojego ego, ale jak w TEDzie o „ideas worth spreading” czyli ideę wartą rozprzestrzeniania.
Czasem nawet się zastanawiam, po co ci ludzie tak dopieszczają swoje produkty, strony, usługi, gdy potem niewiele o nich mówią lub co gorsza mówią ze skrępowaniem, jakby się wstydzili tego, co wykonali.
No a pomyśl altruistycznie o swoim otoczeniu, znajomych, potencjalnych klientach, których problem możesz rozwiązać i ułatwić im życie, podać na tacy to, czego potrzebują - A jeśli im nie powiesz, to skąd będą wiedzieli?

A teraz moja egoistyczna, subiektywna i osobista prośba:
jak spotkasz nas na konferencji lub wydarzeniu i się przedstawiasz, powiedz po prostu, co robisz, bo może może właśnie takiej osoby szukamy; A jeśli nie będzie mnie to interesować, to może akurat będziemy mieli okazję cię komuś polecić;

– jak piszesz post na FB czy w innych mediach, dziel się wiedzą, 99% ludzi może nie być zainteresowanych tematem, ale ten 1% do którego trafisz zmieni swoje życie;

– "jak siedzisz w kącie, to cię znajdą…." może gdzieś kiedyś. No i im dłużej tam siedzisz, tym więcej okazji tracisz nie tylko ty …. ale inni ludzie, którzy mogliby naprawdę skorzystać na tym, co robisz.

A do tego pomyśl o tym, że jeśli wstydzisz się, krygujesz, albo masz przekonanie, że mówienie o sobie to chwalenie się, to pamiętaj, że w tym samym czasie zabierasz innym ludziom okazję, by skorzystali z szansy współpracy z tobą ;P

Sama często słyszę komentarze, że z Facebooka wiadomo o wszystkim, co się u mnie dzieje. No niestety może niektórych rozczaruje, ale 1 czy nawet 2 posty dziennie, to jedynie wyrywek, (najczęściej biznesowy) mojego życia. A to, o czym informuje, wiem, że może przydać się ludziom w życiu oraz biznesie, ulepszyć ich życie lub przełamać schemat myślenia i pozwolić podejść do danego tematu trochę inaczej, trochę lepiej.

Dlatego właśnie informuję o tym, co robimy. Dlatego piszę o planowanych szkoleniach. Dlatego cieszę się z każdej wydanej książki (bo sama przygotowując ją na polski rynek poznaję jej wartość). I dlatego będę tego robić więcej.

Inspiracją do pisania posta był ten cytat z książki Josha Altmana „Twój ruch”
(Już pracując nad nią zapisałam sobie ten cytat).

I wiecie co? Nie wydawalibyśmy jej, nie byłoby jej nawet, ani Josh Altman nie odniósłby takiego sukcesu, gdyby nie jego umiejętność mówienia o tym, kim jest i co robi dobrze czyli wykonuje tytułowy Swój ruch



A jak was zainteresowało, to w książce jest tego więcej:
https://osmpower.pl/joshaltman

 

 

 

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl