Dlaczego Twój produkt się nie sprzedaje?

0
Dlaczego Twój produkt się nie sprzedaje?

Brak aktywności w mediach społecznościowych, skupianie się na nieefektywnych działaniach i niewyciąganie wniosków z własnych błędów. To tylko niektóre powody, dla których Twój produkt się nie sprzedaje. Jak więc podnieść wyniki sprzedaży?

Testuj!

Jeśli masz pomysł na biznes lub produkt, najpierw go przetestuj. Zanim zainwestujesz w jakiś projekt swój czas, pieniądze i energię, sprawdź, czy warto się w niego angażować.

Jak to zbadać? W przypadku wydania książki jest to w miarę proste. Można zrobić przedsprzedaż i zakomunikować ją w mediach społecznościowych. Jeżeli klienci potrzebują danego produktu, kupią go zanim powstanie. Jeżeli coś nie będzie im odpowiadać, niech napiszą, co chcieliby zmienić. Po wysłuchaniu opinii odbiorców, zmodyfikuj swoją pierwszą propozycję i przedstaw kolejną.

Bądź widoczny!

Niewłaściwe jest założenie, że klienci wiedzą o Tobie i Twoim produkcie, a kiedy będą Cię potrzebować, to sami się zgłoszą.

Lubię obserwować działania niektórych restauracji i zauważam, jak wiele błędów popełniają w sprzedaży. Wyjaśnię Wam, co mam na myśli na przykładzie jednego z lubelskich lokali.

To nowa, duża, piękna i smaczna restauracja. W piątkowe wieczory jest tam zajętych około 5-6 stolików, czyli nieproporcjonalnie mało do przestrzeni i jakości inwestycji. Zapytałem więc pracowników, dlaczego nie prowadzą intensywniej Facebooka lub Instagrama. Odpowiedzieli mi, że chcą, aby klient sam do nich trafił i pozytywnie się zaskoczył. Nie chcą go rozczarować w sytuacji, gdy odpowie na ich zaproszenie i nie dostanie tego, czego oczekiwał. Klient zawsze może być niezadowolony, takie jest jego prawo. Ważne jest to, aby wiedział, że istniejesz, czekasz na niego i jesteś gotowy, żeby zapewnić mu jak najlepszą obsługę.

Licz na siebie

Ludzie przeceniają działanie innych. Często sądzą, że ktoś zrobi coś za nich lepiej. Skutkiem takiego myślenia jest zatrudnianie agencji marketingowych. Moim zdaniem żadna mniejsza firma nie powinna tego robić. Dlaczego? Z prostego powodu - budżet, jaki ma jest zbyt mały, aby miało to większy wpływ na jej rozwój.

W dodatku nikt nie zna Twojego biznesu tak jak Ty. Kto więc będzie wiedział lepiej, co robisz i jak chcesz być postrzegany przez Twoich odbiorców? Tworzenie contentu powinno więc leżeć po Twojej stronie. O ile może pomóc Ci przy tym operator czy fotograf, to za “mięcho”, czyli merytorykę i wykonanie, musisz być odpowiedzialny Ty sam.

Siła brandu 

Większość ludzi przecenia rolę brandu na początku swojego działania, a nie docenia go na późniejszych etapach. Kiedy zaczynasz, Twój brand ma zerową moc. Nabiera jej dopiero wtedy, gdy na przykład trzymam książkę i wtedy ma większą wartość, bo poleca ją Marcin Osman. Tak właśnie działa siła marki osobistej.

Moja rekomendacja: na początku skup się maksymalnie na sprzedaży, działaniu tu i teraz z tym, co masz. Równoległe prowadź działania marketingowe po to, aby z czasem ten marketing wyprzedził Twoją moc sprzedażową. Ta strategia sprawdziła się w OSMpower.

Marketing = sprzedaż. Jeżeli ktoś radzi Ci robienie marketingu bez patrzenia na sprzedaż, to znaczy, że prawdopodobnie chce, abyś kupił u niego usługi marketingowe :)

Akcja kooperacja

Działam w biznesie już dosyć długo i na palcach jednej ręki mogę policzyć partnerstwa, które mi wyszły. Nie możemy więc przeceniać ich znaczenia dla rozwoju naszej firmy. Tym bardziej na początku, kiedy partnerstwo powinno być tylko dodatkiem. Efekt tego typu działań będzie niewielki, więc można je traktować jako eksperyment, a nie rdzeń naszego biznesu.

Z mojego doświadczenia wynika, że znacznie lepiej w przypadku partnerstw skupiać się na ludziach, którzy mają mniejszą społeczność, ale głęboką relację ze swoimi odbiorcami.

Myśl samodzielnie

Każdy przypadek jest inny, więc nie możesz czerpać wiedzy wyłącznie z tego, co mówią inni. Sam testuj, doświadczaj i wyciągaj wnioski ze swoich obserwacji. Zamiast czytać raporty marketingowe, w tym czasie skup się na swoich klientach!

O skutecznej sprzedaży przeczytacie w książkach "Siła przedsiębiorczości. Siła upadku" Daymonda Johna oraz "Ekonomia wdzięczności" Gary'ego Vaynerchuka. Pierwsza z nich mówi o szybszym cashowaniu Twoich klientów, a druga o budowaniu z nimi długiej relacji. Natomiast 100 strategii sprzedażowych znajdziecie w "Sprzedawaj więcej".

 

O 7 powodach braku sprzedaży mówię w tym video:

Komentarze do wpisu (0)

Kategorie blog
Chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium