Najlepsze książki o sprzedaży - 11 obowiązkowych lektur

0
Najlepsze książki o sprzedaży - 11 obowiązkowych lektur

Nie lubisz zmian? Nie myśl o karierze w sprzedaży! To branża, w której nic nie jest dane raz na zawsze. Zmiana goni zmianę, a jeśli nie zdążysz się do niej dostosować, możesz nie zdążyć wskoczyć do odjeżdżającego z pędem pociągu.

By złapać go jeszcze na stacji, trzeba być na czasie z nowościami, pogłębiać wiedzę i podnosić umiejętności. Idealnie nadają się do tego książki o sprzedaży. Praktyczna wiedza i porady od najlepszych pomagają otworzyć głowę na nowe rozwiązania. Wybraliśmy dla Ciebie najlepsze książki o sprzedaży wydane w Polsce. To 11 obowiązkowych lektur, które pomogą Ci się rozwijać!

1 “Psychologia sprzedaży”, Brian Tracy

Psychologia sprzedaży Tracy

Książkę kupisz tutaj: https://www.osmpower.pl/psychologiasprzedazy

Praca Briana Tracy’ego otwiera wiele rankingów na najlepsze książki o sprzedaży. Pod tym względem i my nie będziemy oryginalni. Nie mamy jednak wyjścia - książka Tracy’ego to pozycja, którą powinien mieć w swojej biblioteczce każdy sprzedawca. I to bez względu na branżę, z którą współpracuje.

Tracy jest jednym z najbardziej cenionych autorów biznesowych pozycji. To on stworzył podwaliny tytułowej psychologii sprzedaży, która dziś jest odmieniana przez wszystkie przypadki. Jego książka to jednak coś więcej niż wyjaśnienie sposobu, w jaki działają mózgi klientów. To także zbiór gotowych technik i zasad, które poprawią sprzedaż. Tracy’emu warto zaufać bez względu na branżę.

2 “Negocjuj jakby od tego zależało Twoje życie”, Chris Voss, Tahl Raz

Negocjuj jakby od tego zależało twoje życie

Książkę kupisz tutaj: https://www.osmpower.pl/negocjuj-jakby-od-tego-zalezalo-twoje-zycie-chris-voss-tahl-raz

Nie każdy jednak uważa, że najlepsza książka o sprzedaży musi być podręcznikiem. Ta branża jest na tyle otwarta, że warto wykorzystywać w niej metody, które na pierwszy rzut oka mają z nią niewiele wspólnego.

Tak właśnie jest z książką o negocjowaniu, która powstała na bazie doświadczeń Chrisa Vossa. To były agent FBI, który często pertraktował z przestępcami. Okazuje się, że stosowane przez niego metody można wykorzystać również w biznesie. Skuteczny sprzedawca musi być dobrym negocjatorem - po tej lekturze sam się o tym przekonasz!

3 “Przeskoczyć przepaść. Jak trafić z nowoczesnym produktem do każdego klienta”, Geoffrey A. Moore

Przeskoczyć przepaść

Książkę kupisz tutaj: https://www.osmpower.pl/przeskoczyc-przepasc-geoffrey-moore

Wracamy do pozycji nieco ściślej związanych ze światem biznesu i sprzedaży. “Przeskoczyć przepaść” to najlepsza książka o sprzedaży dla tych, którzy chcą wprowadzić na rynek nowy produkt i skutecznie go sprzedać.

Geoffrey A. Moore pokazuje nie tylko to, jak odnieść sukces na początku działalności, ale i co zrobić nieco później. Nawet najbardziej innowacyjne pomysły i spektakularne otwarcia z czasem potrzebują dodatkowego napędu. Moore Ci go dostarczy. Dzięki tej książce łatwiej zbudujesz trwałe rynkowe relacje.

4 “Mała księga zamykania sprzedaży”, Jeffrey Gitomer

Mała księga zamykania sprzedaży

Książkę kupisz tutaj: https://www.osmpower.pl/mala-ksiega-zamykania-sprzedazy

Jeffrey Gitomer to kolejne nazwisko, które wiele znaczy w świecie sprzedaży. Również dlatego, że potrafi przekazać swoją wiedzą w skondensowany i zrozumiały sposób. Właśnie tym wyróżnia się “Mała księga zamykania sprzedaży” - najlepsza książka o sprzedaży dla każdego, kto chce lepiej finalizować transakcje.

Tutaj nie ma miejsca na rozwlekłe analizy czy teoretyczne wywody. Z tym tytułem dostajesz do ręki praktyczny poradnik, który pomoże Ci zmienić relacje z klientem. To sprawdzone strategie i techniki, które pasują również do Twojej branży. Na efekty nie będzie trzeba długo czekać - tę książkę można potraktować jak inwestycję, która szybko się zwróci.

5 “Sprzedawaj jak Serhant”, Ryan Serhant. Dobre książki o sprzedaży nie muszą być śmiertelnie poważne

Sprzedawaj jak Serhant

Książkę kupisz tutaj: https://www.osmpower.pl/Sprzedawaj-jak-Serhant-Ryan-Serhant

Jeśli wierzysz, że najlepsze książki o sprzedaży powinny być nie tylko praktyczne, ale i napisane z polotem, sięgnij po tytuł Ryana Serhanta. Tutaj użyteczne porady i wskazówki przeplatają się z zabawnymi anegdotami, których nie brakowało w karierze autora.

Przystępny język to jedno, ale i treść jest równie wysokiej jakości. Z Serhantem sprzedawca zbuduje pewność siebie i dowie się, jak zadbać o klienta. Dzięki temu nie tylko łatwiej domknie sprzedaż, ale i utrzyma kontrahentów na dłużej. Serhant przekonuje, że każdy może zostać mistrzem sprzedaży - jeśli tylko nieco zainwestuje w swój rozwój.

6 “Sell or be sold”, Grant Cardone

Sell or be sold

Książkę kupisz tutaj: https://www.osmpower.pl/pl/p/Sell-or-be-sold-Grant-Cardone-/268

Grant Cardone jest właścicielem firm, które osiągają roczne przychody na poziomie 100 milionów dolarów. Do tego jest jednak także wnikliwym obserwatorem rzeczywistości. To doprowadziło go do dość smutnego wniosku: dziś wszystko powinno być traktowane jak sprzedaż.

“Sell or be sold” to jednak nie smętne dumanie nad losem ludzkości, a praktyczne wnioski, które płyną z obserwacji autora. Z tym tytułem nauczysz się sprzedawać dosłownie wszystko. Chcesz wiedzieć, jak radzić sobie z odrzuceniem, skrócić cykl sprzedażowy i sprzedawać w złych warunkach? To będzie dla Ciebie najlepsza książka o sprzedaży.

7 “Skuteczne techniki idealnego sprzedawcy”, Mike Kaplan

Skuteczne techniki idealnego sprzedawcy

Książkę kupisz tutaj: https://www.osmpower.pl/pl/p/Skuteczne-techniki-idealnego-sprzedawcy-Mike-Kaplan/622

O niewielu tytułach można powiedzieć, że to najlepsze książki o sprzedaży dla początkujących, a jednocześnie przydatne biznesowym weteranom. Mike Kaplan stworzył jednak pozycję, która znajduje się na tej krótkiej liście wyjątków.

Jego książka poprowadzi Cię krok po kroku przez wszystkie etapy sprzedaży. Co ważne, każdy jej rozdział kończy się praktycznymi ćwiczeniami. Dzięki nim szybciej opanujesz konkretną technikę i łatwiej wykorzystasz ją w ferworze pracy.

8 “Sprzedawaj więcej”, Marcin Osman, Kamila Kruk

Sprzedawaj więcej

Książkę kupisz tutaj: https://www.osmpower.pl/sprzedawajwiecej

Jeśli potrzebujesz praktycznych porad, z pewnością warto sięgnąć po “Sprzedawaj więcej”. Marcin Osman i Kamila Kruk przygotowali w niej dla Ciebie aż 100 sprawdzonych strategii sprzedażowych. Przekazują wprost do Twoich rąk konkretne narzędzia, które poprawią umiejętności sprzedaży w internecie oraz w trakcie eventów, a także podniosą Twoje zdolności sprzedaży bezpośredniej.

Z tym tytułem nie będziesz przebijać się przez teoretyczne zagadnienia i opisy. To rozwiązania, które można natychmiast wdrożyć w swojej firmie. Przekonasz się, że książki bywają bardziej praktyczne niż niejedno szkolenie.

9 “Sprzedawaj JESZCZE więcej”, Marcin Osman, Kamila Kruk

Sprzedawaj jeszcze więcej

Książkę kupisz tutaj: https://www.osmpower.pl/sprzedawaj-jeszcze-wiecej-marcin-osman-kamila-kruk

Ale właściwie dlaczego ograniczać się do stu strategii? Każdy mechanik wie, że im więcej narzędzi ma pod ręką, tym łatwiej znajdzie odpowiedni rozmiar klucza do odkręcenia wyjątkowo uciążliwej śruby. Ze sprzedażą jest podobnie - kiedy wybierasz z szerszego katalogu metod, lepiej dopasujesz je do swojej sytuacji.

Właśnie dlatego “Sprzedawaj więcej” doczekało się drugiej części. Osman i Kruk przygotowali w niej 50 kolejnych strategii sprzedażowych. To rozszerzenie pierwszej książki, które nie powtarza jej treści, a wnosi mnóstwo nowości.

10 “Biblia handlowca”, Jeffrey Gitomer. Najlepsze książki o sprzedaży to kompendia wiedzy?

Biblia handlowca III

Książkę kupisz tutaj: https://www.osmpower.pl/biblia-handlowca-jeffery-gitomer

Wiele osób uważa, że najlepsza książka o sprzedaży powinna zawierać kompleksową i usystematyzowaną wiedzę na temat branży. Z takiego założenia przy pisaniu “Biblii handlowca” wyszedł Jeffrey Gitomer.

Trzecie wydanie jego książki poszerza praktyczną wiedzę o najnowsze konteksty biznesowe i konsumenckie, zwraca też uwagę na rosnącą rolę internetu. Kładzie nacisk na kontakty i relacje, które są kluczem do przeprowadzania najważniejszych transakcji. To książka, która tłumaczy, że bez odpowiedniego podejścia do klienta w sprzedaży nie ma czego szukać.

11 “Sprzedaż. Jak sprzedać (prawie) wszystko (prawie) każdemu”, Fredrik Eklund

Sprzedaż Eklund

Książkę kupisz tutaj: https://www.osmpower.pl/sprzedaz-fredrik-eklund

To, jak klient widzi handlowca, może mieć ogromny wpływ na końcowy efekt. Fredrik Eklund udowania, że odpowiednia prezencja i umiejętne używanie mowy sprzedażowej to podstawa udanej transakcji.

Z jego poradnika dowiemy się więc, jak odpowiednio przedstawić się klientowi, uaktywnić w sobie “dar sprzedaży” i sprzedać prawie wszystko: od nieruchomości po hamburgera. Eklund nie mówi jednak tonem nauczyciela - przekazuje wiedzę z humorem i swadą. Ta pozycja przyda się każdemu handlowcowi.

Komentarze do wpisu (0)

Kategorie blog
Chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium